Alustame hooajale kohaselt gravelist. Värskelt ilmavalgust näinud Kaius näeb välja nagu puhtavereline maantepill ja sisuliselt ongi tegu populaarse BMC Teammachine ratta maastikuversiooniga. Tugevdatud raamiosad – eelkõige tagakahvel ja diagonaaltoru, mis disainiti külgmise läbipaindumise suhtes jäigemaks, lisavad Kaiuse raamile võrreldes Teammachinega vaid 90 lisagrammi. Sõidumugavuse huvides jätsid insenerid sadulatoru ja tagakahvli alumised torud ehk chainstayd piisavalt nõtkeks, et sõit oleks mugav, ja mis BMC maja toodete juures alati kõige tähtsam “compliance” saavutatud oleks. Kogu mugavus ja kokkusobivus on peidetud akronüümi “TCC” taha, ehk inglise keeles Tuned Compliance Concept.
Sõna compliance, mida BMC ohtralt oma rataste kirjeldamisel kasutab, on ilmselt paljude jaoks võõras, termin leiab kasutust pigem panganduses kui jalgrattakataloogis. Eesti keeles võiks seda nimetada ehk kui kokkusobivust või mingitele reeglitele vastavust. BMC puhul on reegel lihtne: ratta juures peavad kõik omadused kokku sobituma. Kunagi ei aeta taga ühte tahku ega püstitata eesmärki teha näiteks turu jäigeim, kergeim või aerodünaamiliseim ratas, kuna sellisel juhul toodaks ohvriks kasutusmugavus, vastupidavus või mõni muu pikas plaanis tähtis omadus. Šveitsi insenerid kasutasid nagu moodsal ajal kombeks CAD modelleerimist leidmaks optimaalne kuju igale torule, ka carboni kiud peavad jooksma täpselt õiges suunas pakkumaks ideaalselt tasakaalu aerodünaamika ja mugavuse vahel.
Kõige kangem Kaius 01 ONE kaalub vaid hämmastavad 7,4 kg. Kõike seda laiade rehvide ja mitmekülgse ülekandega kasseti kiuste. 54cm raam, või siis pigem moodul koos kahvli, sadulatoru ja integreeritud kokpitiga kaalub napid 1785 grammi. Täielikult integreeritud ICS Carbon Aero lenks-leksupikendus on aerodünaamilise kokpiti moodsaim väljalase kombineerides mugavuse, kerguse ja jäikuse. Kusjuures ajale kohaselt on Kaius saanud kitsa lenksu, mis ülevalt linkide juurest vaid 360mm lai ning tänu 12.5 kraadi ulatuses välja kaarduvale alaosale jõuab 420mm laiuseni lenksu alumises otsmises punktis. ICS Carbon Aero kokpit näeb välja imeline, lisab kontrolli keerukates oludes kihutades ning loomulikult on äärmiselt aerodünaamilise olekuga just pealt linkidest hoides, mida me ilmselt 90% ajast ka teeme.
Järgmine samm moodsa ja kiire ratta juures on integreerida võimalikult valutult juurde vajaminev lisavarustus. Kaius on saanud külge Aerocore pudelihoidjad ning kõik kaablid on raami sisse integreeritud. Kaius 01 ONE tuleb tehasest SRAM RED AXS XPLR 1×12 groupsetiga kui loomulikult on alles jäetud võimalus ratas ehitada ümber 2x esimese hammasrattaga. Jooksud Zipp 303 Firecrest ning rehvid Pirelli Cinturato Gravel H on teada-tuntud tegijad oma segmendis. Maksimaalselt lubab tehas alla panna isegi 44mm laiad rehvid, millega muda ja liiv ei ole kindlasti takistuseks.
Võib ju küsida, kas BMC URS (UnReStricted) või Kaius ja mis neil vahet on kui mõlemaid positsioneeritakse gravel rataste alla? URS on endiselt kõige laiema valikuga (kolm eri mudeliperekonda: URS, AL ja LT) ja universaalseimaks gravel bike tüüpi rattamudeliks tootja valikus. Kaius sobib kiireks (võidu)sõiduks ja pakub väga vahetut tunnetust. Värskelt peetud esimestel Graveli Maailmameistrivõistlustel võideti naiste kategoorias Kaiusel ülekaalukalt kuldmedal, seega selle ratta taha midagi ei jää, kui jalad tugevad. Mis neid kahte lahutab, on URSi põlvnemine pigem maastikurattast ning Kaiuse lähisugulus mainitud Teammachine maanteratastega.
Kaius – Gravel Performance
URS, URS AL, URS LT – Gravel Exploration
Kas Kaiust osta saab? Põhimõtteliselt saab ikka, selleks me rattaid pakume, et oma klientide kaherattalisi unistusi täita. Kaiuse populaarsus ei luba meil küll ratast kohe tarnida, kuid tule, anna enda huvist teada SIIN ja jääme ootama esimest võimalust sinu soov täide viia.
Teie Veloteek.